Logo gazetbergenopzoom.nl


Dennis Melief scoorde een 9.7, gebaseerd op 99 reviews, de fysiotherapeut werd daarmee derde van Nederland. FOTO: PR
Dennis Melief scoorde een 9.7, gebaseerd op 99 reviews, de fysiotherapeut werd daarmee derde van Nederland. FOTO: PR

Melief is één van de drie meest gewaardeerde fysiotherapeuten

"Zijn vakkennis is actueel, zijn toewijding is enorm en zijn inlevingsvermogen is groot" of "Zijn kwaliteit is zijn grote inlevingsvermogen en zijn begrip, ook als het een keer niet gaat, probeert hij mij altijd te motiveren." Dit zijn een paar van de waarderingen van het klantenpanel die fysiotherapiepraktijk Melief uit Steenbergen ten deel vielen tijdens de Opiness Klant Awards 2017.

BERGEN OP ZOOM - Dennis Melief scoorde een 9.7, gebaseerd op 99 reviews, de fysiotherapeut werd daarmee derde van Nederland. De winnaars van de Opiness Klant Awards 2017 voor diverse zorgverleners werden bekendgemaakt in Amsterdam. Veertien praktijken en therapeuten gingen met een klantaward naar huis. Er zijn prijzen uitgereikt in vier sectoren: de fysiotherapie, huidtherapie, oefentherapie en logopedie. De verkiezing is een initiatief van onderzoeksbureau en dataverzamelaar Qualiview en reviewplatform Opiness. Jaarlijks benadert Qualiview meer dan een miljoen patiënten voor klantervaringsonderzoek aan de hand van gevalideerde vragenlijsten. Dit doet Qualiview voor 8.500 zorgorganisaties. De vragenlijsten bestaan uit thema's (zoals bejegening en verwachtingsmanagement) en onder andere een algemene beoordeling en de NPS (aanbevelingsscore). Op basis van deze resultaten is bepaald welke praktijk en zorgverlener het meest gewaardeerd wordt en een klantaward verdient.
Naast het kijken naar de thema's en andere harde indicatoren worden er ook reviews verzameld. Deze zijn geanalyseerd door Opiness. Uit de reviewanalyse van de winnaars blijkt dat naast het daadwerkelijk verhelpen van de klachten, met name oprechte belangstelling en een luisterend oor zorgen voor de zeer hoge waarderingen. Ook het krijgen van advies over 'hoe thuis om te gaan met de klachten of oefeningen te doen' wordt bijzonder gewaardeerd, zeker wanneer dit gebeurt met opbouwende woorden.
Linda Schulte van Opiness: "Echte aandacht en betrokkenheid bij de patiënt, de tijd nemen en vooral opbouwend en positief advies maakt dat deze specialisten eruit springen en een klant award hebben verdiend."
De overige klantbeoordelingen van de winnaars zijn terug te lezen op www.opiness.nl in de rubrieken Fysiotherapie, Huidtherapie, Oefentherapie en Logopedie. In deze rubrieken zullen meerdere praktijken op termijn hun beoordelingen publiceren.

Rachel van Westen
Reageer als eerste